1. Aspecte generale a robotului

1.1.Robotul trebuie sa fie autonom (fără comenzi de la distanță).
1.2. Robotul nu are voie să-și lase nici o parte a corpului pe durata completării traseului.
1.3. Robotul nu are voie să sară, zboare, urce, zgâria, tăia, arde, marca, dăuna sau distruge pereții traseului.
1.4. Robotul nu are voie să fie mai mare, indiferent dacă pe lungime sau lățime, de 16 centimetri. Dacă robotul își modifică dimensiunile pe durata completării traseului, dimensiunile nu pot depășii 16 cm X 16 cm. Nu există restricție pentru limita de înălțime.
1.5. Corpul robotului trebuie să blocheze lumina de la sistemul de măsurare a timpului, raza având diametrul de 3 mm la o înălțime de 3 cm.
1.6. Orice violare a acestor reguli duce la o descalificare imediată.

2. Reguli referitoare la labirint

2.1. Labirintul este compus din pătrate de 18 cm × 18 cm și cuprinde până la 16 × 16 segmente pătrate. Pereții labirintului au o inălțime de 5 cm și o grosime de 1.2 cm (cu o toleranță de 5%). Astfel, distanța dintre pereții unui segmente este de 16.8 cm. Peretele exterior incapsulează intregul labirint.
2.2. Fețele labirintului sunt albe, partea superioară a perețiilor este roșie, podeaua este de o culoare neagră, mată.
2.3. Atenție: Nu presupuneți că fețele perețiilor, partea superioară și podeaua vor fii de aceași consistență. Poate exista o decolorare, se pot folosii piese de la labirinturi diferite. Nu presupuneți că podeaua produce o anumită fricțiune.
2.4. Începutul labirintului este localizat la unul dintre cele patru colțuri. Pătratul de inceput este închis pe trei fețe ale peretelui. Linia de început este localizată între primul și al doilea pătrat. Linia de final este localizată la intrarea ultimelor patru celule combinate de 18 cm x 18 cm. Această celula se află în mijlocul labirintului.
2.5. Există și se așteaptă mai multe rute pentru completarea traseului. Pătratul de final are doar o intrare și va fii poziționată în așa fel încât un robot ce urmărește pereții să nu poată găsii ieșirea.

3. Reguli pentru competiție

3.1. Fiecare robot aflat în competiție va avea dreptul la 5 minute pentru a accesa traseul final al labirintului. Timpul folosit pentru ajustarea robotului va fii inclus în cele 5 minute alocate pentru teste. Fiecare tură (de la prima celulă de incepere până la zona centrală) în care robotul a ajuns cu succes la destinație va primii o cronometrare. Cea mai scurtă durată de timp în care robotul a reușit să parcurgă traseul, va devenii timpul oficial al robotului. Locul întâi va fii alocat robotului cu cel mai scurt timp oficial. Premiul al doilea la următorul cel mai scurt timp și tot așa. Roboții care nu reușesc să ajungă la final vor fii clasați după numărul maxim de celule consecutiv parcurse fără ca robotul să fie atins.
3.2. Fiecare trebuie incercare inceapă din primul pătrat. Operatorul poate renunța la o incercare în orice moment al acesteia. Dacă un operator atinge robotul pe durata unei incercări, aceasta va fi clasificată ca și renunțată și robotul trebuie să fie îndepărtat din labirint. Dacă robotul a reușit să termine traseul, acesta poate fii preluat în orice moment fără a influența timpul acelei incercări.
3.3. După ce traseul a fost prezentat, operatorul nu mai are voie să introducă informații despre labirint în robot.
3.4. Participanții au voie să:
• Modifice poziții;
• Ajusteze senzori;
• Reparații în cazul în care robotul se defectează.
3.5. Cronometrarea va incepe când marginea din fața robotului va traversa linia de inceput și se va oprii când marginea din față a robotului va traversa linia de sosire.