1. Aspecte generale

1.1. Proba de omologre
Înainte de concurs, robotul trebuie să treacă de omologări. Pentru aceasta, dimensiunile maxime sunt de 30x30cm, iar greutatea maximă este de 3kg. Roțile robotului și alte piese care sunt în contact cu pista nu trebuie să poată să adere de o hârtie standard A4 (80g / cm2) mai mult de 2 secunde.
1.2. Scopul categoriei Lego Line-Following este de a face un robot de urmărit linia folosind dispozitive Lego Mindstorms (RCX, NXT sau EV3).
1.3. Cel mai rapid robot din cursa care urmează o linie neagră pe fundal alb va fi considerat câștigător. Robotul trebuie programat să funcționeze autonom utilizând un senzor de lumină orientat în jos sau un senzor de culoare.
1.4 Există multe variații ale regulilor pentru robotul Lego Line-Following la nivel international; așadar doar regulamentul postat pe site-ul oficial Robotics Championship vor fi cele luate in considerare și solicităm participanților să citească și să fie familiarizați cu aceast regulament pentru a evita surprizele.

2. Echipa

2.1. O "echipă" este formată din unul sau mai mulți studenți care au construit un robot pentru acest eveniment. Fiecare echipă ar trebui să aibă și un adult cu echipa.
2.2. Robotul trebuie să fie un robot autonom, echipa sa trebuie să construiască robotul înainte de concursul la specificațiile de mai jos. Acest eveniment nu este un atelier unde puteți construi roboți după sosire. Va exista un timp limitat pentru ajustări și modificări ale roboților și programarea lor în timpul evenimentului.
2.3. Numai un membru al echipei poate intra în zona de curse pentru a porni robotul; alți membri ai echipei pot viziona din afara zonei de curse.
2.4. Fiecare echipă / robot va primi un număr la check-in și ar trebui să aibă un nume sau o identitate unică pentru a fi ușor de recunoscut de către spectatori și oficiali atunci când se desfășoară pe teren și când se marchează.

3. Constructia robotului

3.1. Robotul de curse poate fi compus numai din piese Lego oficiale, care nu pot fi ținute împreună prin alte metode decât cele standard de construcție Lego (fără bandă adezivă, lipici, autocolante etc.). Nu sunt permise senzori făcuți manual, multiplexori sau modificări ale elementelor Lego. Nu este permisă nici o modificare a părților Lego prin lipire, tăiere sau topire.
3.2. Sunt permise două motoare cu senzori de rotație și pot fi utilizați oricare model de senzor fabricat de Lego. Nu sunt permiși senzori terți pentru "Lego" pentru acestă competiție.
3.3. Este încurajat ca roboții să fie decorați sau tematici cu piese Lego.
3.4. Va exista un timp și un spațiu limitat pentru îmbunătățiri și ajustări ale designului dar roboții ar trebui să fie finalizați la momentul înregistrării și, odată ce se face check-in, robotul sau programele sale nu mai pot fi modificate. De asemenea, bateria robot ar trebui să fie suficient de încărcată odată ce robotul este bifat.

4. Dimensiunea robotului

4.1. La pornirea pe pistă, robotul nu trebuie să aibă o lățime mai mare de 20 cm.
4.2. Înălțimea nu este limitată

5. Programarea

5.1. Un program de urmărire a liniei trebuie să controleze mișcarea robotului dvs., folosind un senzor de lumină orientat în jos sau senzor de culoare pentru a urma o linie neagră. Există mai multe exemple de diferite tipuri de programe de urmărire a liniei care pot fi găsite online sau în cărți.
5.2. Robotul trebuie să fie autonom. Nu este permisă nici o conexiune Bluetooth sau alt control al robotului pe către participanți.

6. Restricții de robot

6.1. Robotul este restricționat împotriva activităților distructivă.
6.2. Nu este permisă o interferență intenționată cu robotul adversar.
6.3. Juriul vor avea libertatea de a descalifica orice robot a cărui strategie este considerată prea periculoasă.

7. Restricțiile jucătorului

7.1. Atunci când echipele sunt chemați la pista de curse pentru robotul lor, echipele trebuie să se prezinte imediat pe teren.
7.2. Jucătorii trebuie să se comporte într-o manieră respectuoasă și nu au voie să folosească cuvinte sau acțiuni profane sau insultătoare, de asemenea nici robotul nu are voie să folosească astfel de cuvinte sau acțiuni. Comportamentul nesportiv nu va fi tolerat. Un astfel de comportament va duce la descalificarea la discreția judecătorului.
7.3. Doar un membru al echipei poate intra în zona de curse pentru a porni și urma robotul și reporniți după cum este necesar.

8. Traseul

8.1. Pentru această cursă, pista va fi pe o suprafață albă, cu două (2) linii negre de un inch (1") care vor fi separate de 25 cm sau mai mult în toate punctele. Liniile vor avea curbe aleatorii și neregulate de la un capăt la altul.
8.2 Lungimea totală a liniei va fi între 2 și 2,5 metri.
8.3. Zona imediat din jurul acestei piste, va fi marcată cu bandă sau conuri. Doar un jucător din fiecare echipă poate intra în zona de curse cu robotul la începutul meciului.

9. Începerea meciului

9.1. Un jucător din fiecare echipă va intra în zona de curse cu robotul și se vor saluta unul pe altul respectos.
9.2. La semnalul judecătorului, roboții vor fi plasați simultan la capătul de pornire de pe partea lor a pistei, cu roți așezate pe pistă.
9.3. La semnalul judecătorului, roboții vor fi plasați simultan la capătul de pornire de pe partea lor a pistei, cu roți așezate pe pistă.
9.3. La începutul comenzii de la judecător, jucătorii vor începe programul de robot și apoi se vor întoarce de pe pistă. Jucătorii pot să-și urmeze robotul de-a lungul lungimii pistei pentru a recupera rapid un robot errant. Nu va fi permis ca vreun jucător să pătrundă pe pistă în orice moment sau să îngenuncheze, să se crawleze sau să se afle în partea de sus a pistei.

10. Match

10.1. Roboții trebuie să-și urmeze linia pe pistă până când senzorul de lumină / culoare ajunge la capătul îndepărtat al liniei și timpul lor va fi înregistrat. Robotul poate fi recuperat imediat de către player după ce senzorul de lumină / culoare ajunge la capăt.
10.2. Odată ce ambii roboți ajung în acest scop, ei vor reporni într-o cursă înapoi la capătul de pornire de pe cealaltă piesă pe care nu l-au deplasat anterior și timpul înregistrat de acel picior va fi de asemenea înregistrat.
10.3. Dacă un robot își părăsește linia, acesta poate fi readus în poziția de pornire pentru acel picior și poate fi repornit imediat, fără a aștepta semnalul unui judecător. Timerul va continua să ruleze, inclusiv repornirile pe acel picior. Dacă timpul total depășește de două ori cel al adversarului pe acel picior, timpul pentru acel picior va fi înregistrat ca fiind de două ori timpul adversarului pentru acel picior.

11. Judecând:

11.1. Nu se declară nicio obiecție împotriva deciziilor judecătorilor.
11.2. Persoana care conduce o echipă poate prezenta obiecții Comitetului, înainte de încheierea meciului, dacă există îndoieli în ceea ce privește exercitarea acestor reguli. Dacă nu sunt prezenți membri ai comitetului, obiecția poate fi prezentată judecătorului înainte de încheierea meciului.

12. Campionatul:

Campionul va fi determinat ca robot cu cel mai rapid (cel mai mic) timp total pentru cele două segmente a traseului (care traversează în fiecare direcție o dată și fiecare pistă o dată).

13. Flexibilitatea regulilor

Atât timp cât se respectă conceptul și fundamentele regulilor, aceste reguli trebuie să fie suficient de flexibile pentru a include modificările numărului de jucători și ale conținutului meciurilor. Modificările sau abolirea regulilor pot fi făcute de către organizatorii evenimentului local, atâta timp cât sunt publicați înainte de eveniment și sunt menținute în mod consecvent pe tot parcursul evenimentului.

14. Răspunderea

14.1. Echipele participante sunt întotdeauna responsabile pentru siguranța robotului lor și sunt responsabile pentru orice accidente cauzate de membrii echipei sau de roboții lor.
14.2. Organizația Campionatului de Robotică și membrii echipei organizatoare nu vor fi niciodată responsabili și nici răspunzători pentru eventualele incidente și / sau accidente cauzate de echipele participante sau de echipamentul lor.