I. Informații generale

1. Aspecte generale

1.1. Proba de omologre

Înainte de concurs, robotul trebuie să treacă de omologări. Pentru aceasta, dimensiunile maxime sunt de 15x15cm, iar greutatea maximă este de 1.5kg. Roțile robotului și alte piese care sunt în contact cu pista nu trebuie să poată să adere de o hârtie standard A4 (80g / cm2) mai mult de 2 secunde.

1.2. Scopul categoriei Lego Sumo este de a face un robot de lupta sumo folosind dispozitive Lego Mindstorms (RCX, NXT sau EV3).

1.3 Există multe variații ale regulilor pentru robotul Lego Sumo la nivel international; așadar doar regulamentul postat pe site-ul oficial Robotics Championship vor fi cele luate in considerare și solicităm participanților să citească și să fie familiarizați cu aceast regulament pentru a evita surprizele.

2. Echipa

2.1. Meciurile se vor desfășura între două echipe, care au construit un robot pentru acestă categorie. Fiecare echipă având în componență unul sau mai mulți membri.În timpul luptelor doar un singur membru se poate apropia de ring, ceilalți membri ai echipei trebuie să urmărească meciul din public. În conformitate cu regulile jocului, echipele vor concura pe un Dohyo (ring de sumo) cu un robot autonom, construcție proprie în conformitate cu specificațiile din secțiunea. Fiecare echipă ar trebui să aibă și un adult cu echipa.

2.2. Robotul trebuie să fie un robot autonom, echipa sa trebuie să construiască robotul înainte de concursul la specificațiile de mai jos. Acest eveniment nu este un atelier unde puteți construi roboți după sosire. Va exista un timp limitat pentru ajustări și modificări ale roboților și programarea lor în timpul evenimentului.

2.3. Numai un membru al echipei poate intra în zona de lupta pentru a plasa robotul; alți membri ai echipei pot viziona din afara zonei de lupta.

2.4. Fiecare echipă / robot va primi un număr la check-in și ar trebui să aibă un nume sau o identitate unică pentru a fi ușor de recunoscut de către spectatori și oficiali atunci când se desfășoară pe teren și când se marchează.

2.5. Arbitrul desemnează startul meciului din telecomandă, iar acesta continuă până când unul dintre cei 2 roboţi obține 2 puncte “Yuhkoh”. Arbitrul desemnează câștigătorul.

II. Implementarea roboților

I.Construcția robotului

  1. Se admite orice design care nu intră sub incidenţa limitărilor de la capitolul II.ii.
  2. Dimensiuni maxime: robotul trebuie să încapă într-un pătrat 15 cm x 15 cm.
  3. Masa maximă a robotului nu trebuie să depășească 1,50 kg.
  4. Robotul după start se poate extinde. Nu este permis ca robotul să se separe în 2 sau mai multe bucăți. El trebuie sa rămână un singur robot centralizat. Roboții care nu vor respecta aceste reguli vor fi descalificați. Componente cu masa sub 5 grame care se desprind nu vor determina pierderea meciului.
  5. Toți roboții trebuie să fie autonomi. Mișcările robotului autonom va trebui sa detecteze și/sau reacționeze/atace la mișcările robotului advers. Dacă sunt dubii  în privința autonomiei robotului, arbitrul are dreptul de a inspecta controlul logic al robotului.
  6. Robotul de LEGO Sumo poate fi compus numai din piese Lego oficiale, care nu sunt asamblate prin alte metode decât cele standard de construcție Lego (fără bandă adezivă, lipici, autocolante etc.). Nu sunt permise senzori făcuți manual, multiplexori sau modificări ale elementelor Lego. Nu este permisă nici o modificare a părților Lego prin lipire, tăiere sau topire.
  7. Sunt permise două motoare cu senzori de rotație și pot fi utilizați oricare model de senzor fabricat de Lego. Nu sunt permiși senzori terți pentru "Lego" pentru acestă competiție.
  8. Robotul trebuie sa poata fi pornit prin intermediul telecomezii IR oficiale LEGO, conform celei din figura 1.

Figura 1.


  1. Este încurajat ca roboții să fie decorați sau tematici cu piese Lego.
  2. Va exista un timp și un spațiu limitat pentru îmbunătățiri și ajustări ale designului dar roboții ar trebui să fie finalizați la momentul înregistrării și, odată ce se face check-in, robotul sau programele sale nu mai pot fi modificate. De asemenea, bateria robot ar trebui să fie suficient de încărcată odată ce robotul este bifat.

i.Limitări ale robotului

  1. Când arbitrul va transmite un semnal de oprire, robotul trebuie să se oprească.
  2. Dispozitivele pentru bruierea oponenților, cum ar fi surse de radiație pentru a satura senzorii, emițătoare de ultrasunete sau alte dispozitive cu efect similar sunt strict interzise.
  3. Nu sunt permise componente ale robotului care pot distruge suprafața de joc. Nu utilizați componente destinate distrugerii robotului advers. Împingerile şi loviturile normale specifice unui meci de Sumo, nu sunt considerate intenții de distrugere.
  4. Dispozitive care pot stoca lichid, praf, gaz sau alte substanțe pentru a fi aruncate către adversar sunt interzise.
  5. Orice dispozitive care aruncă flăcări nu sunt permise.
  6. Dispozitivele care aruncă obiecte spre adversar nu sunt permise.
  7. Substanțele lipicioase pentru îmbunătățirea tracțiunii nu sunt permise. Roţile şi alte componente ale robotului, ce se află în contact cu ringul, nu trebuie să poată ridica şi susține o coală A4 standard (80mg/m²) pentru mai mult de 2 secunde. Roboţii vor fi verificați în faza de omologare şi pot fi reverificați la cererea arbitrului în orice moment al competiției.
  8. Dispozitivele pentru creșterea forței de apăsare pe suprafață, cum ar fi pompele de vacuum sau magneți/electromagneți NU sunt permise.

III. Dohyo (ring de sumo)

i.Interiorul ringlului

Interiorul ringului este definit ca și suprafața de joc înconjurată, dar care include și linia albă. Orice suprafață din afara ringului se va numi exteriorul ringului.


  1. Specificațiile ringului
  2. Suprafața de joc este definită ca un disc de lemn cu grosime de 3 mm de culoare neagră, cu diametrul de 77 cm.
  3. Bandă albă se află pe exteriorul ringului și are lățimea de 2,5 cm..
  4. Se admit toleranțe de 5% în construcția suprafeței de concurs.

iii. Exteriorul ringului

Există un spațiu de siguranță în afara ringului. Acest spațiu poate avea orice culoare, poate fi din orice material și poate avea orice formă. Această zonă cu ringul în centrul ei se va numi zona ringului.Zona e siguranță este un pătrat cu latura de 1,5 metri .

IV. Desfășurarea meciului

  1. Un meci este compus din 3 runde, fiecare având durata de maxim 3 minute cu posibilitatea extinderii timpului de către arbitri.
  2. Prima echipă care câștigă două runde sau primește prima două puncte „Yuhkoh” până la terminarea timpului va câştiga meciul. O echipă primește un punct „Yuhkoh” când câștigă o rundă. Dacă limita de timp este atinsă înainte ca o echipă să primească două puncte „Yuhkoh”, iar una dintre echipe a primit un punct „Yuhkoh”, echipa cu un punct va câștiga.
  3. Dacă meciul nu este câștigat de nicio echipă în timpul limită, se va disputa o rundă suplimentară. După epuizarea tuturor variantelor, câștigătorul meciului poate fi decis de arbitri prin tragere la sorţi sau alte criterii stabilite de comisia de arbitraj.
  4. Dacă roboţii se blochează ei vor fi opriți după 2 secunde, iar jocul se va relua. Dacă şi la a 2-a încercare roboţii se blochează se va da egalitate.
  5. Dacă unul din cei 2 roboţi nu pleacă la start, va avea loc un restart. Dacă nici la restart același robot nu pleacă meciul va fi câștigat de robotul care se mișcă.

V. Desfășurarea concursului

  1. Roboţii vor fi împărțiți pe grupe în funcție de numărul participanților. Concursul se va desfășura în sistem grupe/sferturi/semifinale/finală pentru a permite cât mai multe runde de joc pentru fiecare robot în parte. Fiecare meci se desfășoară pe sistemul cel mai bun din 3 runde şi va fi supervizat de 2 arbitrii (1 arbitru principal şi 1 asistent), cu excepția finalei unde meciul se dispută în format cel mai bun din 5 runde. Deciziile arbitrilor trebuie să fie unanime şi sunt finale, iar contestarea acestora duce la descalificarea din meciul respectiv.
  2. Pe parcursul concursului o echipă are dreptul la 2 întreruperi pentru reprogramare în timpul meciurilor, a câte 5 minute fiecare (2 întreruperi în întreg concursul). Alte pauze mai sunt permise doar pentru probleme mecanice şi doar cu acordul arbitrului de maxim 5 minute fiecare. Această regulă este aplicată doar când se desfășoară un meci. În afara meciurilor schimbările şi reprogramarea este permisă. Echipele sunt obligate să se prezinte la start în maxim 1 minut de la primirea solicitării, în caz contrar vor pierde meciul.
  3. După omologare toate echipele rămân în sala de concurs. Echipele pot părăsi sala doar pentru reparații. Dacă o echipa părăsește sala pentru reparații, ea trebuie să se întoarcă în timpul precizat de către arbitru. Dacă robotul nu se prezintă la primul apel pierde meciul.

Omologare - va avea loc la începutul probei

Fiecare echipă va trebui să treacă de etapa de omologare pentru a putea participa cu robotul în concurs.

Etapele procesului de omologare sunt:

  1. Verificarea dimensiunilor robotului prin plasarea unei cutii/cadru de 15.3 x 15.3 cm, fără fund, peste robot.
  2. Cântărirea robotului pe un cântar digital. Valoarea maximă înregistrată de cântar trebuie să fie de 1,505 kg.
  3. Se va verifica funcționarea senzorului IR atât la pornirea cât şi la oprirea robotului.

Robotul nu va mai fi reținut după omologare.

După omologare toate echipele rămân, în mod obligatoriu, în sala de concurs.


  1. Poziția de start a robotului

La instrucțiunile arbitrilor, cele două echipe se apropie de ring pentru a plasa roboţii pe suprafața de concurs. O cruce cu 2 săgeți opuse plasată în mijloc, împarte ringul de sumo în patru cadrane. Roboţii trebuie plasați întotdeauna în 2 cadrane opuse conform figurii 2. Roboții trebuie plasați la margine în cadranul asignat. Roboţii trebuie să acopere marginea albă cel puţin parţial. După poziționarea roboților se îndepărtează crucea, moment din care roboţii nu mai pot fi mutați.

Figura 2. Plasarea robotilor pe ringul de lupta.



  1. Start

Startul se dă de către arbitru în fiecare rundă cu ajutorul unei telecomenzi care trimite un semnal roboților, care la rândul acestora, vor pleca imediat fără nici un delay.


iii. Stop, Continuarea meciului

Startul, întreruperea sau continuarea meciului sunt anunțate de arbitru.


  1. Sfârșitul meciului

Când arbitrul anunță încheierea meciului cele două echipe își ridică roboţii din ring.


  1. Timpul meciului

v.i. Durata

Un meci se va disputa pe durata a 3 minute. El va începe și se va încheia la comanda arbitrului


v.ii. Extindere

Un meci suplimentar, dacă este cerut de către arbitru, va dura maxim 3 minute.

VI. Scorul

Un punct “Yuhkoh” va fi acordat când:

  1. Robotul unei echipe îl obligă pe adversar să iasă din ring prin manevre de împingere sau ridicare. Robotul advers se consideră învins dacă atinge cu orice parte sau componentă, suprafața exterioară pe care e plasat ringul.
  2. Robotul advers iese din ring din orice motiv.
  3. Robotul advers se defectează fără a putea continua runda şi reprezentatul echipei anunță acest lucru.

Când stabilirea câștigătorului cade în sarcina arbitrilor, după epuizarea criteriilor specifice competiției de Sumo, următoarele aspecte sunt luate în considerare:

  1. Calitatea construcției şi programării robotului.
  2. Punctele de penalizare acumulate în timpul meciului.
  3. Atitudinea echipei în timpul meciului.

vi.i. Meciul este oprit şi runda se redispută în momentul în care:

  1. Roboţii se învârt unul în jurul celuilalt fără un progres vizibil timp de 10 secunde. Roboţii sunt blocați mai mult de 3 secunde. Dacă nu este clar faptul că robotul înregistrează un progres, timpul de observație poate fi extins până la 30 de secunde.
  2. Ambii roboţi se mișcă fără a face niciun progres, se opresc (în acelaşi timp) sau stau opriți pentru 10 secunde fără să se atingă. Totuşi dacă un robot se oprește din mișcare, primul, după 10 secunde va fi declarat fără inițiativă de luptă. În acest caz adversarul va primi un punct “Yuhkoh”, chiar dacă s-a oprit şi el. Dacă ambii roboţi se mișcă, dar progresul înregistrat nu este clar, arbitrii pot extinde timpul de observație la 30 de secunde.
  3. Dacă ambii roboţi ating în aproximativ acelaşi timp suprafața exterioară pe care e plasat ringul şi nu se poate determina care robot a atins primul exteriorul, se va redisputa runda.

vi.ii. Reparații, modificări, întreruperi neprevăzute

Dacă un robot se defectează în timpul unui meci, arbitrul principal va aloca un interval de 1 minut pentru reparații. Acest interval poate fi extins până la 5 minute cu acordul organizatorilor. Reparațiile vor fi supervizate de un arbitru asistent pentru a se evita schimbarea unor module ale robotului cu altele neomologate.

Dacă un robot nu poate fi reparat în intervalul precizat, meciul este câștigat de robotul advers, iar echipa robotului defect poate să continue reparațiile până la următorul meci în care participă şi în acest caz fiind supravegheată de un arbitru/membru al comitetului de organizare.

Înlocuirea pieselor defecte se poate efectua, iar acumulatorii pot fi încărcați pe parcursul competiției, dacă acest lucru este necesar.

VII. Accidente în timpul unui meci

vii.i. Solicitarea de oprire a unui meci

Un concurent poate solicita oprirea meciului când el/ea este accidentat/ă sau robotul a suferit o avarie și jocul nu mai poate continua.


vii.ii. Imposibilitatea de a continua un meci

Cand jocul nu mai poate continua datorită unei accidentări sau din cauza avarierii robotului, concurentul care a cauzat rănirea sau defecțiunea robotului va pierde meciul. Dacă nu se poate decide cine este vinovat, cel care va cere oprirea meciului va fi declarat învins.


vii.iii. Timpul necesar pentru îngrijiri/reparații

Dacă jocul poate continua, în caz de accidentare sau avariere, se va decide de către arbitrii. Decizia trebuie luată în maxim 5 minute.

1.General

Prin înscrierea la concurs sunteți de acord că Robotics Championship și partenerii noștri pot utiliza datele dvs.
Nu există limite privind vârsta decat la Line Follower Junior si Line Follower LEGO. Copiii sub 16 ani, în afara orașului Oradea, trebuie să fie însoțiți de cel puțin un adult.
Concursul va avea loc în funcție de data anunțată de organizatori prin intermediul emisiunilor TV, presă, radio sau online. Organizatorii își rezervă dreptul de a schimba data dacă anunță participanții la concurs prin telefon sau e-mail cu cel puțin 5 zile înainte de data inițială.
Organizatorii vor oferi condiții optime pentru fiecare participant individual, oferindu-le participanților posibilitatea de a împărtăși spațiul de lucru.
Fiecare echipă înregistrată poate avea maximum 5 membri.

2. Ce beneficiază participanții din partea Robotics Championship

Cazarea, mâncarea și tricourile sunt oferite primilor participanți care se preînregistrează / se înregistrează, limitată de disponibilitatea noastră.
Veți fi anunțat prin e-mail / telefon dacă echipa dvs. este printre primii înregistrați și veți primi beneficiile menționate mai sus.
Participanții sunt obligați să completeze toate informațiile solicitate în formularele de înscriere pentru a fi eligibili pentru cazare gratuită, mâncare și tricouri.
Cazarea se face începand cu data de 12 aprilie pana pe 16 aprilie. Dacă aveți nevoie de o zi suplimentară, trebuie să menționați acest lucru la înregistrare sau cât mai curând posibil prin e-mail către echipa organizatoare.
Participanții trebuie să prezinte un document de identitate valabil, carte de identitate. Participanții care vin din afara Uniunii Europene trebuie să prezinte și un pașaport.
Cazarea este asigurată la căminele studențești ale Universității din Oradea.
Pentru zilele de concurs 14 și 15 aprilie, vă punem la dispoziție 2 mese pe zi, prânz și cină. În ziua testării, 13 aprilie, nu furnizăm mâncare.
Dacă din orice motiv nu puteți participa, veți anunța echipa de organizare cu cel puțin 10 zile înainte de începerea evenimentului.

3. Valorile Fair Play

Noi încurajăm un joc echitabil între participanți.
Credem în oferirea unei șanse egale pentru fiecare echipă de a participa.
Nu permitem echipelor să participe cu roboți identici în oricare categorie.
Schimbul de echipamente este încurajat atâta timp cât este îngrijit și se folosește cu respect cu permisiunea proprietarului.
Echipa care sabotează în mod intenționat alte roboți ale altor echipe este descalificată și ii este interzisă participarea în edițiile viitoare.

4. Flexibilitatea regulilor

Regulile sunt flexibile în această măsură pentru a permite ajustarea numărului de participanți și jocuri.
Modificarea sau anularea regulilor poate fi decisă de către organizatorul local al evenimentului, atâta timp cât acestea sunt publicate înainte de eveniment și sunt întreținute de-a lungul evenimentului.

5. Puterea de decizie a arbitrului.

Pentru fiecare eveniment vor fi 2 - 3 arbitri: unul primar și cel putin unul secundar (1 sau 2). Hotărârile vor fi definitive și irevocabile.
Arbitrii pot apela la o excepție de la regulament atunci când este cazul, cu obligația de a anunța participanții despre modificarea făcută.
Arbitrii au competența de a lua decizii care nu intră în prezent în domeniul de aplicare al regulamentului, dacă acestea facilitează jocul echitabil.
Orice reclamații vor fi adresate coordonatorului de proiect sau vice-coordonatorilor, NU ORGANIZATORILOR.

6. Responsabilități

Echipele participante sunt întotdeauna responsabile pentru siguranța robotului lor și sunt responsabile pentru orice accidente cauzate de membrii echipei sau de roboții lor.
Organizația Campionatului de Robotică și membrii echipei organizatoare nu vor fi niciodată responsabili și nici răspunzători pentru eventualele incidente și / sau accidente cauzate de echipele participante sau de echipamentul lor.
Organizatorii își rezervă dreptul de a modifica regulile oferite pentru a anunța participanții cu cel puțin 2 ore înainte de începerea unei anumite categorii de competiții, numai dacă modificările nu duc la modificarea structurii robotului.
Este interzis participanților să șterge, să modifice sau să degradeze suprafața jocului. Organizatorii au dreptul de a modifica, repara sau curăța suprafața arenei între meciuri.

7. Abaterile

A. Insulte:
Dacă un participant adresează adversarilor sau arbitrilor cuvinte insultătoare sau există un robot cu dispozitive audio montate pentru a adresa cuvinte insultătoare sau pentru a scrie cuvinte și gesturi ofensive pe corpul robotului, acesta poate fi penalizat.
B. Infracțiuni:
O parte din corpul concurentului se află pe terenul de joc în timpul testelor.
În cazul în care obiectele străine sunt plasate pe suprafețele de joc fără cunoștința arbitrului.
Dacă un membru al echipei cere un eșantion de la curs fără un motiv bun.
Nu respectați deciziile arbitrului.

8. Sancțiuni

Fiecare deviație se acumulează. La 3 echipe de abuz / participant este descalificat de la concursul pentru ediția curentă.

9. Obligații

Organizatorii nu sunt responsabili pentru incidente, după care robotul nu mai funcționează.
Fiecare participant trebuie să se asigure că robotul este sigur atât în ​​timpul testelor, cât și după.
Organizatorii nu își asumă nicio răspundere pentru pierderea, furtul sau distrugerea bunurilor participanților.
Dacă un participant a deteriorat un obiect sau un echipament în zona de concurs, el va plăti echivalentul obiectului, iar coordonatorii pot sau nu pot descalifica echipa responsabilă, în funcție de caz.
Organizatorii nu sunt responsabili pentru materialul utilizat ca limită pentru zona sigură.

1. Aspecte generale

1.1. Proba de omologre
Înainte de concurs, robotul trebuie să treacă de omologări. Pentru aceasta, dimensiunile maxime sunt de 30x30cm, iar greutatea maximă este de 3kg. Roțile robotului și alte piese care sunt în contact cu pista nu trebuie să poată să adere de o hârtie standard A4 (80g / cm2) mai mult de 2 secunde.
1.2. Scopul categoriei Lego Line-Following este de a face un robot de urmărit linia folosind dispozitive Lego Mindstorms (RCX, NXT sau EV3).
1.3. Cel mai rapid robot din cursa care urmează o linie neagră pe fundal alb va fi considerat câștigător. Robotul trebuie programat să funcționeze autonom utilizând un senzor de lumină orientat în jos sau un senzor de culoare.
1.4 Există multe variații ale regulilor pentru robotul Lego Line-Following la nivel international; așadar doar regulamentul postat pe site-ul oficial Robotics Championship vor fi cele luate in considerare și solicităm participanților să citească și să fie familiarizați cu aceast regulament pentru a evita surprizele.

2. Echipa

2.1. O "echipă" este formată din unul sau mai mulți studenți care au construit un robot pentru acest eveniment. Fiecare echipă ar trebui să aibă și un adult cu echipa.
2.2. Robotul trebuie să fie un robot autonom, echipa sa trebuie să construiască robotul înainte de concursul la specificațiile de mai jos. Acest eveniment nu este un atelier unde puteți construi roboți după sosire. Va exista un timp limitat pentru ajustări și modificări ale roboților și programarea lor în timpul evenimentului.
2.3. Numai un membru al echipei poate intra în zona de curse pentru a porni robotul; alți membri ai echipei pot viziona din afara zonei de curse.
2.4. Fiecare echipă / robot va primi un număr la check-in și ar trebui să aibă un nume sau o identitate unică pentru a fi ușor de recunoscut de către spectatori și oficiali atunci când se desfășoară pe teren și când se marchează.

3. Constructia robotului

3.1. Robotul de curse poate fi compus numai din piese Lego oficiale, care nu pot fi ținute împreună prin alte metode decât cele standard de construcție Lego (fără bandă adezivă, lipici, autocolante etc.). Nu sunt permise senzori făcuți manual, multiplexori sau modificări ale elementelor Lego. Nu este permisă nici o modificare a părților Lego prin lipire, tăiere sau topire.
3.2. Sunt permise două motoare cu senzori de rotație și pot fi utilizați oricare model de senzor fabricat de Lego. Nu sunt permiși senzori terți pentru "Lego" pentru acestă competiție.
3.3. Este încurajat ca roboții să fie decorați sau tematici cu piese Lego.
3.4. Va exista un timp și un spațiu limitat pentru îmbunătățiri și ajustări ale designului dar roboții ar trebui să fie finalizați la momentul înregistrării și, odată ce se face check-in, robotul sau programele sale nu mai pot fi modificate. De asemenea, bateria robot ar trebui să fie suficient de încărcată odată ce robotul este bifat.

4. Dimensiunea robotului

4.1. La pornirea pe pistă, robotul nu trebuie să aibă o lățime mai mare de 20 cm.
4.2. Înălțimea nu este limitată

5. Programarea

5.1. Un program de urmărire a liniei trebuie să controleze mișcarea robotului dvs., folosind un senzor de lumină îndreptat în jos sau un senzor de culoare pentru a urma o linie neagră. Un singur senzor de detectare a liniilor este permis. Utilizarea a mai multor senzori va duce la o penalizare de timp de 15 secunde. 
5.2. Robotul trebuie să fie autonom. Nu este permisă nici o conexiune Bluetooth sau alt control al robotului pe către participanți.

6. Restricții de robot

6.1. Robotul este restricționat împotriva activităților distructivă.
6.2. Nu este permisă o interferență intenționată cu robotul adversar.
6.3. Juriul vor avea libertatea de a descalifica orice robot a cărui strategie este considerată prea periculoasă.

7. Restricțiile jucătorului

7.1. Atunci când echipele sunt chemați la pista de curse pentru robotul lor, echipele trebuie să se prezinte imediat pe teren.
7.2. Jucătorii trebuie să se comporte într-o manieră respectuoasă și nu au voie să folosească cuvinte sau acțiuni profane sau insultătoare, de asemenea nici robotul nu are voie să folosească astfel de cuvinte sau acțiuni. Comportamentul nesportiv nu va fi tolerat. Un astfel de comportament va duce la descalificarea la discreția judecătorului.
7.3. Doar un membru al echipei poate intra în zona de curse pentru a porni și urma robotul și reporniți după cum este necesar.

8. Traseul

8.1. Pentru această cursă, pista va fi pe o suprafață albă, cu două (2) linii negre de un inch (1") care vor fi separate de 25 cm sau mai mult în toate punctele. Liniile vor avea curbe aleatorii și neregulate de la un capăt la altul.
8.2 Lungimea totală a liniei va fi între 2 și 2,5 metri.
8.3. Zona imediat din jurul acestei piste, va fi marcată cu bandă sau conuri. Doar un jucător din fiecare echipă poate intra în zona de curse cu robotul la începutul meciului.

9. Începerea meciului

9.1. Un jucător din fiecare echipă va intra în zona de curse cu robotul și se vor saluta unul pe altul respectos.
9.2. La semnalul judecătorului, roboții vor fi plasați simultan la capătul de pornire de pe partea lor a pistei, cu roți așezate pe pistă.
9.3. La semnalul judecătorului, roboții vor fi plasați simultan la capătul de pornire de pe partea lor a pistei, cu roți așezate pe pistă.
9.3. La începutul comenzii de la judecător, jucătorii vor începe programul de robot și apoi se vor întoarce de pe pistă. Jucătorii pot să-și urmeze robotul de-a lungul lungimii pistei pentru a recupera rapid un robot errant. Nu va fi permis ca vreun jucător să pătrundă pe pistă în orice moment sau să îngenuncheze, să se crawleze sau să se afle în partea de sus a pistei.

10. Match

10.1. Roboții trebuie să-și urmeze linia pe pistă până când senzorul de lumină / culoare ajunge la capătul îndepărtat al liniei și timpul lor va fi înregistrat. Robotul poate fi recuperat imediat de către player după ce senzorul de lumină / culoare ajunge la capăt.
10.2. Odată ce ambii roboți ajung în acest scop, ei vor reporni într-o cursă înapoi la capătul de pornire de pe cealaltă piesă pe care nu l-au deplasat anterior și timpul înregistrat de acel picior va fi de asemenea înregistrat.
10.3. Dacă un robot își părăsește linia, acesta poate fi readus în poziția de pornire pentru acel picior și poate fi repornit imediat, fără a aștepta semnalul unui judecător. Timerul va continua să ruleze, inclusiv repornirile pe acel picior. Dacă timpul total depășește de două ori cel al adversarului pe acel picior, timpul pentru acel picior va fi înregistrat ca fiind de două ori timpul adversarului pentru acel picior.

11. Judecând:

11.1. Nu se declară nicio obiecție împotriva deciziilor judecătorilor.
11.2. Persoana care conduce o echipă poate prezenta obiecții Comitetului, înainte de încheierea meciului, dacă există îndoieli în ceea ce privește exercitarea acestor reguli. Dacă nu sunt prezenți membri ai comitetului, obiecția poate fi prezentată judecătorului înainte de încheierea meciului.

12. Campionatul:

Campionul va fi determinat ca robot cu cel mai rapid (cel mai mic) timp total pentru cele două segmente a traseului (care traversează în fiecare direcție o dată și fiecare pistă o dată).

13. Flexibilitatea regulilor

Atât timp cât se respectă conceptul și fundamentele regulilor, aceste reguli trebuie să fie suficient de flexibile pentru a include modificările numărului de jucători și ale conținutului meciurilor. Modificările sau abolirea regulilor pot fi făcute de către organizatorii evenimentului local, atâta timp cât sunt publicați înainte de eveniment și sunt menținute în mod consecvent pe tot parcursul evenimentului.

14. Răspunderea

14.1. Echipele participante sunt întotdeauna responsabile pentru siguranța robotului lor și sunt responsabile pentru orice accidente cauzate de membrii echipei sau de roboții lor.
14.2. Organizația Campionatului de Robotică și membrii echipei organizatoare nu vor fi niciodată responsabili și nici răspunzători pentru eventualele incidente și / sau accidente cauzate de echipele participante sau de echipamentul lor.

1. Aspecte generale

Această categorie este dedicată tinerilor pasionați de robotică care doresc să participe la un nivel de începători. Limita de vârstă pentru Line Follower Junior este 18 ani.
1.1 Dimensiunea și greutate limită
Robotul trebuie să treacă de proba de omologare. Pentru acest lucru, dimensiunea maximă a acestuia trebuie să fie de 30x30 cm iar greutatea maximă este de 3 kg.
Roțile și alte componente ale robotului, ce se află în contact cu ringul, nu trebuie să poată ridica şi susține o coală A4 standard (80mg/m²) pentru mai mult de 2 secunde.
1.2 Timpul pe circuit
Timpul este măsurat din momentul trecerii liniei de start, până când robotul trece linia de sosire. Se consider că robotul a trecut linia de sosire în momentul în care acesta atinge linia cu cel mai înaintat punct al său. Pentru a cronometrare, este folosita o poarta cu barieră luminoasă.
1.3 Limita de timp
Timpul limită acordat fiecărui robot pentru a finaliza traseul este de 3 minute. Robotul poate efectua un număr nelimitat de încercări, în durata de timp alocată de către organizatori. Aceasta se acordă în funcție de numărul de roboți participanți.
1.4 Cronometrare
Pentru a măsura timpul înregistrat de robot, va fi utilizat un cronometru.
1.5 Autonomia
Robotul trebuie să rămână complet autonom după trecerea liniei de start. Nerespectarea acestei reguli va duce la descalificare.
1.6 Pierderea liniei
Dacă un robot pierde linia, acesta trebuie să reia traseul de la început. În cazul în care acest lucru se întâmplă de două ori, robotul va primi timpul de 3 minute pentru încercarea respective. Încercările pot fi reîncepută o singură dată. Dacă robotul revine pe traseu va putea continua traseul cu 3 secunde penalizare.
1.7 Traseul
Suprafața pe care se desfășoară proba este un dreptunghi cu dimensiunea de 2 x 5,6 m de culoare alb mat.
Caracteristicile traseului:
• Secțiunile adiacente ale liniei nu vor fi mai aproape de 15 cm una de cealaltă atunci când sunt măsurate de la centrul fiecărei linii.
• Distanța liniei de marginile arenei trebuie să fie de cel puțin 15 cm, măsurată de la centrul liniei.
• Raza minimă a curbei este de 7,5 cm.
• Trebuie să existe o linie de start / finalizare.
• Nu trebuie să existe intersecții (de ex. Locuri unde linia se încrucișează)
1.8. Puterea arbitrilor
Deciziile tuturor arbitrilor cu privire la aceste reguli și la desfășurarea evenimentului sunt definitive.

2. Cerințe pentru Line Follower Junior

2.1. Robotul va trebui să poată urmări o linie dreaptă cât mai repede posibil.
2.2. Robotul trebuie să fie complet autonom, cu o singură excepție: este permis un modul de pornire confirmat.

3. Omologarea

3.1. Înainte de concurs, robotul trebuie să treacă cu omologările. Pentru aceasta, dimensiunile maxime sunt de 30x30cm, iar greutatea maximă este de 3kg.
3.2. Roțile robotului și alte piese care sunt în contact cu pista nu trebuie să poată prelua și să păstreze o hârtie standard A4 (80g / cm2) mai mare de 2 secunde.
3.3. Verificarea finală a omologării va consta în a face un ciclu întreg în jurul pistei cu robotul, vor fi 3 încercări permise pentru aceasta.

4. Sancțiuni

Dacă corpul robotului va părăsi în întregime linia, va fi adăugată o pedeapsă de 2 secunde până la timpul final, această pedeapsă fiind cumulativă.

5. Declararea obiecțiilor

5.1. Nu se declară nicio obiecție împotriva deciziilor judecătorilor.
5.2. Persoana care conduce o echipă poate prezenta obiecții Comitetului, înainte de încheierea meciului, dacă există îndoieli în ceea ce privește exercitarea acestor reguli. Dacă nu sunt prezenți membri ai comitetului, obiecția poate fi prezentată judecătorului înainte de încheierea meciului.

6. Flexibilitatea regulilor

Atât timp cât se respectă conceptul și fundamentele regulilor, aceste reguli trebuie să fie suficient de flexibile pentru a include modificările numărului de jucători și ale conținutului meciurilor. Modificările sau abolirea regulilor pot fi făcute de către organizatorii evenimentului local, atâta timp cât sunt publicați înainte de eveniment și sunt menținute în mod consecvent pe tot parcursul evenimentului.

7. Răspunderea

7.1. Echipele participante sunt întotdeauna responsabile pentru siguranța robotului lor și sunt responsabile pentru orice accidente cauzate de membrii echipei sau de roboții lor.
7.2. Organizația Campionatului de Robotică și membrii echipei organizatoare nu vor fi niciodată responsabili și nici răspunzători pentru eventualele incidente și / sau accidente cauzate de echipele participante sau de echipamentul lor.
1. Aspecte generale

1.1. Limite de mărime și greutate
Înainte de concurs, robotul trebuie să treacă proba de omologare. Pentru aceasta, dimensiunile maxime sunt de 30x60cm (30cm pe lățime, 60cm pe lungime) și greutatea maximă este de 3kg. Roboții trebuie să trecută inspecția tehnică înainte de a concura.

1.2. Timpul pe circuit
Timpul este măsurat din momentul trecerii liniei de start, până când robotul trece linia de sosire. Se consider că robotul a trecut linia de sosire în momentul în care acesta atinge linia cu cel mai înaintat punct al său.

1.3. Limita de timp
Fiecare robot are maximum 1 minut pentru a termina piesa. Roboții vor concura într-un clasament tip turneu, robotul cu cel mai scurt timp din trei runde castigă meciul și primește un punct in clasament. Timpul pentru întreaga competiție Drag Race este dat în funcție de numărul participanților.

1.4. Cronometrare
Pentru a măsura timpul înregistrat de robot, va fi utilizat o poartă electronică sau un arbitru cu cronometru, în funcţie de posibilitățile echipamentelor.

1.5. Autonomia
Robotul trebuie să rămână complet autonom după trecere aliniei de start. Nerespectarea acestei reguli va duce la descalificare.

1.6. Pierderea liniei sau a pistei
Dacă un robot pierde linia sau iese de pe pistă, acesta trebuie să reia traseul de la început. În cazul în care acest lucru se întâmplă de două ori, robotul va pierde încercarea respectivă.
Dacă robotul pierde, dar revine pe traseu în punctual în care a pierdut linia, acesta poate continua traseul cu penalizare de 3 secunde.

1.7 Traseul

Traseul pentru competiție este o zonă albă de 10x1m.
Roboții vor concura în perechi pe piste paralele identice.
Robotul cu cel mai rapid timp va primi un punct pentru fiecare victorie, toți roboții vor concura unul cu altul.
Caracteristicile traseului:

  • Nu vor exista intersecții (de ex. Locuri unde linia se traversează)

  • Linia va fi dreaptă fără întreruperi sau curbe

  • Linia de stop va fi comercializată prin intersectarea liniei perpendiculare cu linia principală

  • Abordarea cea mai apropiată de cursul liniei de marginea terenului trebuie să fie de cel puțin 15 cm măsurată de la centrul liniei.

1.8. Puterea arbitrilor
Deciziile tuturor arbitrilor cu privire la aceste reguli și la desfășurarea evenimentului sunt definitive.

2.
Cerințe pentru Line Follower Drag Race
2.1. Robotul va trebui să poată urmări o linie dreaptă cât mai repede posibil.
2.2. Doi roboți concurează la un moment dat și cel mai rapid robot din 3 runde câștigă un punct în turneu.
2.3. Robotul trebuie să fie complet autonom, cu o singură excepție: este permis un modul de pornire confirmat.

3.Omologarea
3.1. Înainte de concurs, robotul trebuie să treacă cu omologările. Pentru aceasta, dimensiunile maxime sunt de 30x60cm (30cm pe lățime, 60cm pe lungime), iar greutatea maximă este de 3kg.
3.2. Roțile robotului și alte piese care sunt în contact cu pista nu trebuie să poată prelua și să păstreze o hârtie standard A4 (80g / cm2) mai mare de 2 secunde.
3.3. Verificarea finală a omologării va consta în a face un ciclu întreg în jurul pistei cu robotul, vor fi 3 încercări permise pentru aceasta.
3.4. Robotul va fi verificat pentru funcționarea senzorului IR pentru a porni și opri robotul.

4.
Sancțiuni
Dacă corpul robotului va părăsi în întregime linia, va fi adăugată o pedeapsă de 2 secunde până la timpul final, această pedeapsă fiind cumulativă.

5.
Pornirea și oprirea
5.1 Pozitia de pornire a robotului.
La instrucțiunile arbitrilor, ambele echipe se apropie de pista pentru a pune roboții în poziția de start. Există două piste identice câte una pentru fiecare robot. Roboții trebuie să fie întotdeauna pe piste separate. Roboții trebuie plasați înaintea liniei de pornire.

5.2. Start
Începerea este dată de arbitru la fiecare rundă folosind o telecomandă care trimite un semnal către roboți; aceștia vor începe imediat fără întârziere. Detaliile senzorului pot fi găsite în anexă.

5.3. Stop
Robotul trebuie să se oprească independent după ce trece linia de sosire la maxim un metru. O barieră moale de siguranță va fi montată după zona de oprire de un metru. Roboții care nu se opresc în spațiul dat vor primi timpul de un minut pentru runda respectivă.

6.
Declararea obiecțiilor
6.1. Nu se declară nicio obiecție împotriva deciziilor judecătorilor.
6.2. Persoana care conduce o echipă poate prezenta obiecții Comitetului, înainte de încheierea meciului, dacă există îndoieli în ceea ce privește exercitarea acestor reguli. Dacă nu sunt prezenți membri ai comitetului, obiecția poate fi prezentată judecătorului înainte de încheierea meciului.

7.
Flexibilitatea regulilor
Atât timp cât se respectă conceptul și fundamentele regulilor, aceste reguli trebuie să fie suficient de flexibile pentru a include modificările numărului de jucători și ale conținutului meciurilor. Modificările sau abolirea regulilor pot fi făcute de către organizatorii evenimentului local, atâta timp cât sunt publicați înainte de eveniment și sunt menținute în mod consecvent pe tot parcursul evenimentului.

8.
Răspunderea
8.1. Echipele participante sunt întotdeauna responsabile pentru siguranța robotului lor și sunt responsabile pentru orice accidente cauzate de membrii echipei sau de roboții lor.
8.2. Organizația Campionatului de Robotică și membrii echipei organizatoare nu vor fi niciodată responsabili și nici răspunzători pentru eventualele incidente și / sau accidente cauzate de echipele participante sau de echipamentul lor.